Visuele identiteit voor een dynamische doelgroep

Project
Stichting Youth & I is organisator van Teenzone: Het tienerprogramma van Pinksterconferentie Opwekking. Tijdens het lange pinksterweekend komen hier jaarlijks duizenden tieners (11-17 jaar) op Teenzone af. Het programma zit met muziek, seminars, workshops en spellen. Youth & I streeft er naar de tiener te helpen zich te ontwikkelen en uit te dagen. Voor deze energieke doelgroep creëerde we een huisstijl rondom het jaarthema ‘Awesome’.
De aanpak
Na een grondige brainstorm-sessie kwamen we uit op het volgende verhaal uit om Awesome te visualiseren: Wanneer we ergens van onder de indruk zijn, willen we meer. Zijn we ontvankelijk. De omgeving lijkt op zulke momenten even te vervagen. Hierin komen persoonlijke gedrevenheid en kalmte samen.
De campagne bestond uit verschillende soorten banners, een magazinespreads, polsbandjes, badges en social media. Ook wordt er binnen de conferentie veel gebruik gemaakt van video. Hiervoor ontwikkelde we een sfeervolle ident, countdown, visuals en overige motion graphics om de beleving van de conferentie compleet te maken.



