Opdrachtgever

  • Youth & I

Diensten

  • Art direction, Huisstijl, Animatie
  • Communicatief medewerker

Fotografie

Project

De opdrachtgever

Stichting Youth & I is de organisator van Teenzone: Het tienerprogramma van Pinksterconferentie Opwekking. Tijdens het lange pinksterweekend komen jaarlijks duizenden tieners (11-17 jaar) naar deze conferentie. Teenzone heeft een festival-achtige sfeer, vol muziek, seminars, workshops en spelen. Youth & I streeft er naar de tiener te helpen zich te ontwikkelen en uit te dagen in zijn/haar geloofsleven.

Mijn rol

Voor Teenzone ontwikkelde ik voor het 10e jaar op rij een huisstijl rondom een jaarthema. Naast het conceptualiseren en creëren van de visuele communicatie, help ik in het programmateam mee als Communicatief medewerker. Binnen deze rol houd ik me bezig om richtlijnen op te stellen en het concept in het programma door te voeren.

Briefing

Het jaarthema was ‘Focus’: Jezus wil zich in zijn veelkleurigheid kenbaar maken. Durf jij je voor Hem open te stellen?”

Thema ident: Focus

Een nieuw logo

De oorsprong

De wens ontstond om merchandise te verkopen met hoodies, t-shirts en caps. Om dit goed te doen, wilde we het presenteren als een merk met strakke prints en designs. Geen shirts dat je na de conferentie alleen nog als klus-shirt aan doet, maar kleding die je het hele jaar wilt dragen.

De oplossing

Voor een merk is een logo crusiaal. Teenzone had nog geen vast terugkomend logo. Het woord ‘Teenzone’ ging altijd mee in de huisstijl van het jaarthema. Ik zag hierin aanleiding om verder te denken dan de merchandise alleen. Een logo biedt de mogelijkheid om Teenzone meer profiel te kunnen geven. Het zorgt er ook voor dat tieners buiten de conferentie elkaar kunnen herkennen als mede gelovigen, wat de saamhorigheid vergroot. Wat begon als een logo voor de merchandise, werd tijdens de presentatie direct geadopteerd als het logo van Teenzone. Ik ontwikkelde verschillende variaties op het logo zodat het flexibel maar eenduidig kon worden toegepast.

Ident - Stageview

Polsbandjes

Naast je toegangsbewijs om het Teenzone-terrein op te mogen had het polsbandje dit jaar nog een extra rol. Tijdens de conferentie waren er verschillende Battles waarin 4 teams het tegen elkaar op namen in allerlei spelen. Deze teams waren opgebouwd uit tieners uit het publiek en een team-captain. Om alle tieners aan één van deze teams te koppelen, maakte ik voor elk team een kleur polsbandjes. Voor elk spel werden tieners uit het publiek gekozen om voor hun team te spelen.

Patroon

Over het Teenzone-terrein staan verschillende tenten met elk z’n eigen programma en sfeer. Om hen visueel met elkaar te verbinden, ontwierp ik voor elke tent een patroon, passend bij z’n naam of doel. Al deze patronen samenvoegend creëert weer een dynamisch patroon dat de energie van de Teenzone representeert.

Wat kan ik voor jou betekenen?

Laat het me weten!